Beszámoló

Miva' miva' mivan??? ....ilyen magasröptű, kissé elhadart és indulatot sem nélkülöző monológ elhangzása után, rendszerint egy csúúúnya kocsmai verekedés veszi kezdetét... De esetünkben szerencsére nem így történt, ez csak egy néző spontán reakciója volt a MiSTER CLASSiC 2011 veteránautó versenyre érkező veteránautók és sportkocsik megpillantása után.

Sorrendben a nyolcadik, helyszínét tekintve hetedik soproni MiSTER CLASSiC ra, majd 60 különleges autó nevezett. Egy-két kieső jármű kivételével el is rajtolt a mezőny szeptember 23-án a Lővér kempingből, hogy kétnapos verseny és közel 500 km megtétele után, kissé megfáradva ugyan de nagyszerű élményekkel befusson a soproni Alpha parkba.

És mi volt a résztvevők reakciója ugyanígy 3 szóval, nem kevesebb emócióval?

wow! wow! WOW! Az első "wow" a szikrázó napsütésnek, a hihetetlenül szép indián nyárnak szólt, melyet a főszervező előre megígért.

A második "wow" a csodálatosan szép útvonalnak, a káprázatos tájaknak szólt, melyet a verseny igazgatója Majosházi Péter megvalósított és ezzel ámulatba ejtett mindenkit.

A harmadik "wow" pedig a tökéletes szervezésnek és a jó hangulatnak, a felejthetetlen élményeknek szólt, mely biztosan emlékezetessé teszik az MC2011 -et.

A két nap alatt feladat, látnivaló és élmény akadt bőven. A századmásodpercre mért feladatok teljesítése némi gyakorlás után már nem tűnt akkora kihívásnak, pláne, hogy a szervezők előre jelezték, nem lesz bonyolult verseny. Ez meg is látszott a eredményeken, hiszen jóformán csak 1-es és 0-ás eredménnyel lehetett szakaszokat nyerni (sok esetben azt is csak holtversenyben).

Az itiner alapján történő navigálás már az újoncoknak sem jelentett túl nagy problémát, hiszen már első nap mindenki megtalálta az uzsonna helyszínt a büki Danubius Hotelt . A szombati ebéd helyszínt, a Stegersbach-i Balance Resort Hotelt a kulináris élvezetekre vágyó versenyzők alig várták.....vagy inkább csak futó percre érkeztek? Minden esetre úgy látszik ebből is hagyomány lett, a 116-os szobában felállított TC-n.

A versenyzők autóztak Magyarországon és Ausztriában, megküzdöttek a szerpentinekkel, (volt akik fék nélkül...), ...átsuhantak sejtelmes erdei utakon...

...de még a Pannonia Ringen is jártak, ahol nem csak a veteránautók, hanem főleg az FOC (Ferrari Owners' Club Hungary) vándorkupáért harcba szálló Ferrarik élvezték a zárt versenypálya kínálta lehetőségeket. És aki ott járt mit látott, hallott? Csak ennyit: "wrum", wrumm, wrummm"

Hol így:

Aztán így

És így...de azt nagyon komolyan....

A verseny díjkiosztója, a hagyományosan a versenyközpontként működő Fagus Hotelben került sor. A feladatok egyszerűsége ellenére sokfelé osztódtak a szakaszdíjak. A legmeglepőbb és egyben briliáns eredmények említést is érdemelnek, hiszen Pásztor Tamás - Bata Éva páros egy dupla szakaszon 0,0 ment az 1964-es évjáratú Fiat 2300S Abarth Coupeval, azaz századmásodpercre pontosan teljesítettek egy dupla szakaszt!

A 2011-es, Ferrari 458 Italiával versenyző Péter Attila - Karikás Tamás páros egy triplán összesen 10 pontot gyűjtött csak be (FOC kategóriában ez példátlan eddig)

Míg a legmeglepőbb eredményt az 1970-es Opel GT vel, Farkas Zoltán - Mészáros Margit páros produkálta egy triplán, összesen 7 pontot. De azt sem akárhogy : 0,0,7 büntetőpontokkal.

Ezt a "James Bond"-os eredményt inkább a főszponzor, az Arteus Capital csapatának, Varga Zoltán - Völgyi Péter párosnak illett volna produkálni az Aston Martinnal...igaz nem veterán Astonnal és nem DB5-el, hanem DB9-el. És csak hogy a számokat jól megkavarjuk egy nullást ők is mentek, teljesen újoncként, méghozzá rögtön az 1-es szakaszon.

A legöregebb autók, az MC FAV (MiSTER CLASSiC FAVOURITE) kategóriáját, az 1942-es Willys Jeeppel versenyző, Berta István - Kovács Béla nyerte.

A Youngtimerek versenyében pedig Volvo 780-al versenyző, Szerencsés Árpád - Virág Ádám páros győzedelmeskedett.

A csapatversenyben, az "A" Csapat vitte haza a plakettet, melynek tagjai: Vavra Zoltán - Sándor Fruzsina, Simkovics Miklós - Giczy Tünde, Farkas Zoltán - Mészáros Margit.

A Ferrari Owners' Club, külön kategóriában a 3. helyezett: Péter Attila - Karikás Tamás lett (Ferrari 458 Italia, 2011), a 2. helyezett: Zámbó Attila - Németh Márk/Klam Márta (Ferrari Mondial, 1993) és a vándorkupára idén Csicsmann Viktor - Tokaj Gergely neve kerül fel, akik egy 1970-es Ferrari Dino 246 GT-vel voltak a legjobbak.

A Szuper kategória dobogósai : 3. helyezett lett Prisztavok Tamás - Szikszay Attila (Mercedes-Benz 280 C,1975), 2. helyezett : Viszkok Pál - Medvegy Mária (Ford Mustang 1968), és az aranyérmes Farkas Zoltán - Mészáros Margit lett (Opel GT, 1970), akik ezzel a pontszámmal az összetett eredményben, azaz az extra kategóriában így a 3. helyen végeztek.

Az extra kategóriában második lett Gál István - Lukács László páros az 1957-es évjáratú Porsche 356 A- val. Az extra kategória aranyérmese, így a 2011-es MiSTER CLASSiC győztese, az idei évben 4 alkalommal is a dobogó felső fokán álló Ilkovits Ádám - Kemenes Csilla páros lett. (VW Bogár, 1965)

És végül mit mondhat a főszervező szintén 3 szóval egymás után? Találkozunk jövőre is!